Hjerteforeningen Skjern/Tarm/Videbæk

Hjertemotion – pressemeddelelse

Skrevet tirsdag d. 28. juni 2016

På fode igen efter hjertesygdom med Hjertemotion – deltagere og 2 frivillige søges
Hjerteforeningen Ringkøbing har fået mulighed for at tilbyde Hjertemotion til hjertepatienter i 32 uger. Det hjælper den hjertesyge med at leve godt med sygdommen og at forebygge ny hjertesygdom ved at genvinde et fysisk aktivt liv. Træningen foregår i Sundhedshuset Nørreport 9 i Ringkøbing.
Hjertemotion består af hjertemotion èn ugentlig træningsdag med 1 times træning og ½ times socialt samvær. Fire hjertecafeer og et kursus i Livreddende førstehjælp for den hjertesyge og en pårørende. For hjertemotionen er prisen kr 25,- pr. gang som betales to gange årligt. For hjertepatienter er det gratis at være medlem af Hjerteforeningen det første år.
På sigt arbejdes der på at etablere Hjertemotion i flere byer i kommunen.
Opgaven for de frivillige er udover at deltage i hjertemotionen hver gang, er at medbringe frugt og vand i samarbejde med Hjerteforeningen Ringkøbing.
Tilmelding og spørgsmål til frivilligkonsulent Tove Hansen på mail: [email protected] eller til formand for Hjerteforeningen Ringkøbing Birger Lykke Hansen på telefon 4010 1053.

Tilbuddet gælder også for Hjerteforeningen Skjern-Tarm-Videbæk.
Formand Marius Trip, telefon 22563181